Een hele dag vol inspiratie

Gisteren vond in Arnhem weer de Social Media Inspiration Day plaats, kortom #SMID14.
Presentaties over mobiele social media, over beeld en heel veel tips en trucs: een goed gevuld warm bad waar ik volop van heb genoten.

livecartoon

Gouden schoentjes

Herman Couwenberg, @hermaniak was een spreker waar ik me op verheugd had.  Het was al bijzonder vanwege zijn verschijning: een broodmagere gestalte lopend op glanzend gouden schoentjes.  Op zijn Twitteraccount   staan heel veel bruikbare tools genoemd voor Twitter waar ik gebruik van maak. Zelf heeft hij 450 tooltjes meelopen op zijn computer.

Amateur of professional?

Hij liet  video’s zien waarvoor je social media goed kunt gebruiken: stop-motion filmpjes en gebruikersvideo’s  of howto-filmpjes zoals op Fixinsix.
Opvallend bij hem vond ik dat hij eigenlijk aangeeft dat het goed is om je filmpjes met Instagram, of Vine met opzet niet te professioneel moet maken.  Koester het amateurisme.

Google+

Later betoogt Brandon (@bthesing) het tegengestelde in zijn verhaal over Google+ . Hij zegt juist dat bedrijven zoals ING hun filmpjes zo professioneel mogelijk maken en daar succes mee hebben. Hij vertelde veel over Google+ maar wist bij mij toch nog niet de gevoelige snaar te raken. De getallen van het aantal gebruikers roepen bij mij nog steeds vraagtekens op. Hoe komt het dat ik veel meer hoor over Twitter dan over Google+? Ook de cirkels waarin ik mijn vrienden kan verdelen lijken wel handig, maar waarom blijf ik er jeuk van krijgen?

Livecartoons

De hele dag verschijnen livecartoons  over de presentaties, gemaakt door Squabe.
Een gat in de markt, dat zouden meer organisaties moeten doen!

Be social

be social cartoon Squabe

Jan Willem Alphenaar (@jwalphenaar)  vertelde over zijn dromen. Bijna al zijn dromen zijn via internet gelukt: filmster, regisseur, popster, rijk worden, dure auto, eigen bedrijf en zo nog meer doelen. Zijn motto daar kan ik wel wat mee: deel je dromen, want als je ze niet deelt kan niemand je helpen. Alles is mogelijk zoals bijvoorbeeld geld verzamelen voor een project via Geld voor elkaar.

Image image

Het leukste deel vond ik de presentatie van Anna Maria Mantel-Ginnuatasio beter bekend onder de naam @puur. Ze nam ons mee door de wereld van het beeld. Behalve van haar Instagram-wandelingen is ze tegenwoordig bekend van het ploggen: een fotoverslag van je dag in de vorm van een blog.

Dichterbij dan je durft

Tussendoor legde ze zelfs nog even uit waarom een beeld dat je maakt volgens de principes van de gulden snede (gebruikmaken van een raster op je scherm) spannend beeld op kan leveren.  Het is ook mooi om net iets dichterbij het beeld te komen dan je zou durven. Dat werd dan ook voor haar publiek de opdracht.

mijn opdracht

Buiten heb ik een foto gemaakt van een verkoopster die de straatkrant verkocht. Dichtbij komen was voor haar misschien nog enger dan voor mij. Je nieuws verkopen op straat: als dat geen social media is…..

straatverkoper

Volgend jaar is er hopelijk weer een #SMID , dan ben ik er zeker weer bij!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.